logo 2
logo 2
                              \n                                                                                                                                                 
A&W 
Aufgaben und Wege des Philosophieunterrichts (Neue Folge)
B&E 
Bildung und Erziehung
Dialektik 
Dialektik. Enzyklopädische Zeitschr. f. Phil. u. Wissensch.
DZPh 
Deutsche Zeitschrift für Philosophie
E&U 
Ethik & Unterricht
eek 
edition ethik kontrovers (E&U Sonderheft)
InfPhil 
Information Philosophie
JDPH 
Journal of Didactics of Philosophy
JDPhE 
Jahrbuch für Didaktik der Philosophie und Ethik
Journal 
Journal of Didactics of Philosophy
JRP 
Journal für Religionsphilosophie
MFvPhil 
Mitteilungen des Fachverbandes Philosophie
Pädag 
Pädagogik
PEGS 
Philosophie und Ethik in der Grundschule
PhU 
Philosophie. Beiträge zur Unterrichtspraxis
PR 
Pädagogische Rundschau
Praxis 
Praxis Philosophie & Ethik
PUNRW 
Der Philosophieunterricht in Nordrhein-Westfalen
RPhM 
Rostocker Philosophische Manuskripte (Neue Folge)
VfwP 
Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik
ZDP 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie
ZDPE 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik
ZfPäd 
Zeitschrift für Pädagogik
ZphF 
Zeitschrift für philosophische Forschung

 

Journal of Didactics of Philosophy Nr. 3/2019

 

Barz, Wolfgang

The aporetic structure of philosophical problems

Lampert, Yvonne

What is a philosophical problem? A plea for an analytical, cross-curricular approach

Thomas, Philipp

Negativity and wisdom as part of philosophy education

Cantillo, Clementina

Country Report: Italy –The Teaching of Philosophy in Italian Schools. Some Recent Orientations

Pfister, Jonas

L’Encyclopédie Philosophique(by Maxime Kristanek)

Richter, Philipp

Philosophiedidaktik. Lehren und Lernen(by Christa Runtenberg)

Kertscher, Jens

"The error of pre-existence" - about the use of the so-called anamnesis doctrine in teaching philosophy

Baňas, Ján

On assessment in teaching political philosophy: desirability and feasability

Díaz, Georgina

Country Report: Philosophy at Secondary Schools in Spain –Part I

Morehouse, Richard

Philosophical inquiry with children (by Burgh/Thornton, eds.)

Höppner, Nils

Lernen und Erfahrung. Epagogik (by Günther Buck)

    •