logo 2
logo 2
                              \n                                                                                                                                                 
A&W 
Aufgaben und Wege des Philosophieunterrichts (Neue Folge)
B&E 
Bildung und Erziehung
Dialektik 
Dialektik. Enzyklopädische Zeitschr. f. Phil. u. Wissensch.
DZPh 
Deutsche Zeitschrift für Philosophie
E&U 
Ethik & Unterricht
eek 
edition ethik kontrovers (E&U Sonderheft)
InfPhil 
Information Philosophie
JDPH 
Journal of Didactics of Philosophy
JDPhE 
Jahrbuch für Didaktik der Philosophie und Ethik
Journal 
Journal of Didactics of Philosophy
JRP 
Journal für Religionsphilosophie
MFvPhil 
Mitteilungen des Fachverbandes Philosophie
Pädag 
Pädagogik
PEGS 
Philosophie und Ethik in der Grundschule
PhU 
Philosophie. Beiträge zur Unterrichtspraxis
PR 
Pädagogische Rundschau
Praxis 
Praxis Philosophie & Ethik
PUNRW 
Der Philosophieunterricht in Nordrhein-Westfalen
RPhM 
Rostocker Philosophische Manuskripte (Neue Folge)
VfwP 
Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik
ZDP 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie
ZDPE 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik
ZfPäd 
Zeitschrift für Pädagogik
ZphF 
Zeitschrift für philosophische Forschung

 

Journal of Didactics of Philosophy Nr. 2/2020

 

Thein, Christian

From pre-concepts to reasons. Empirically-based reconstruction of a philosophical learning scenario

Brosow, Frank

Trap-mind theory. Philosophizing as an educational process

Díaz, Georgina

Country Reports: Philosophy at Secondary Schools in Spain – Part II

Bayama, Paul-Marie
Kaboré, Poutinrwaoga

Country Reports: Philosophy Teacher Training in Burkina Faso

Pfister, Jonas

Le Cours de Philosophie. Conseils de méthode (by Denis La Balme)

Pfister, Jonas

Perspectives de didactique en philosophie (by Michel Tozzi, ed.)

von Lüpke, Annika

Gender-sensitive approaches to teaching Aristotle's practical philosophy

Maisenhölder, Patrick

Using the findings of cognitive psychology in academic philosophical learning contexts: some examples

Richter, Philipp
Pfister, Jonas

Michel Tozzi and the Didactics of Philosophy in France

Pfister, Jonas
Tozzi, Michel

A Competency-Based Approach in Philosophy?

Herla, Anne

Country Reports: French-speaking Belgium (Wallonia-Brussels Federation)

Kalla, Vincent

Country Report: Introduction to the Didactics of Philosophy in Cameroon

Demuth, Sara

Country Reports: Comoros Islands –Philosophy Teaching in Secondary Education

Xavier, Roger
Troster, Tomás

La enseñanza de filosofía como problema filosófico (by AlejandroCerletti)