logo 2
logo 2
                              \n                                                                                                                                                 
A&W 
Aufgaben und Wege des Philosophieunterrichts (Neue Folge)
ATPP 
Analytic Teaching and Philosophical Praxis
B&E 
Bildung und Erziehung
Dialektik 
Dialektik. Enzyklopädische Zeitschr. f. Phil. u. Wissensch.
DZPh 
Deutsche Zeitschrift für Philosophie
E&U 
Ethik & Unterricht
eek 
edition ethik kontrovers (E&U Sonderheft)
InfPhil 
Information Philosophie
JDPhE 
Jahrbuch für Didaktik der Philosophie und Ethik
Journal 
Journal of Didactics of Philosophy
JRP 
Journal für Religionsphilosophie
MFvPhil 
Mitteilungen des Fachverbandes Philosophie
Pädag 
Pädagogik
PEGS 
Philosophie und Ethik in der Grundschule
PhU 
Philosophie. Beiträge zur Unterrichtspraxis
PR 
Pädagogische Rundschau
Praxis 
Praxis Philosophie & Ethik
PUNRW 
Der Philosophieunterricht in Nordrhein-Westfalen
RPhM 
Rostocker Philosophische Manuskripte (Neue Folge)
TP 
Teaching Philosophy
VfwP 
Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik
ZDP 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie
ZDPE 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik
ZfPäd 
Zeitschrift für Pädagogik
ZphF 
Zeitschrift für philosophische Forschung

 

Analytic Teaching and Philosophical Praxis Nr. 1/2013

  • Volume 34 No. 1

 

Oliverio, Stefano

For a 'Non-mathematical' Learning of Mathematics. A Philosophical-Educational Reflection on Philosophical Inquiry and Mathematics Classes

Chesky, Nataly

Beyond Epistemology and Axiology: Locating an Emerging Philosophy of Mathematics Education

Roemischer, John

Can Philosophic Methods without Metaphysical Foundations Contribute to the Teaching of Mathematics?

Fisherman, Daniel

Philosophy and the Faces of Abstract Mathematics

English, Lyn D.

Modelling as a Vehicle for Philosophical Inquiry in the Mathematics Curriculum

Daniel, Marie-France

Engaging in Critical Dialogue about Mathematics

Chassapis, Dimitris

The History of Mathematics as Scaffolding for Introducing Prospective Teachers into the Philosophy of Mathematics

Meerwaldt, Diana
Borromeo Ferri, Rita
Nevers, Patricia

Philosophizing with Children in the Course of Solving Modeling Problems in a Sixth Grade Mathematics Classroom