logo 2
logo 2
                              \n                                                                                                                                                 
A&W 
Aufgaben und Wege des Philosophieunterrichts (Neue Folge)
ATPP 
Analytic Teaching and Philosophical Praxis
B&E 
Bildung und Erziehung
Dialektik 
Dialektik. Enzyklopädische Zeitschr. f. Phil. u. Wissensch.
DZPh 
Deutsche Zeitschrift für Philosophie
E&U 
Ethik & Unterricht
eek 
edition ethik kontrovers (E&U Sonderheft)
InfPhil 
Information Philosophie
JDPhE 
Jahrbuch für Didaktik der Philosophie und Ethik
Journal 
Journal of Didactics of Philosophy
JRP 
Journal für Religionsphilosophie
MFvPhil 
Mitteilungen des Fachverbandes Philosophie
Pädag 
Pädagogik
PEGS 
Philosophie und Ethik in der Grundschule
PhU 
Philosophie. Beiträge zur Unterrichtspraxis
PR 
Pädagogische Rundschau
Praxis 
Praxis Philosophie & Ethik
PUNRW 
Der Philosophieunterricht in Nordrhein-Westfalen
RPhM 
Rostocker Philosophische Manuskripte (Neue Folge)
TP 
Teaching Philosophy
VfwP 
Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik
ZDP 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie
ZDPE 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik
ZfPäd 
Zeitschrift für Pädagogik
ZphF 
Zeitschrift für philosophische Forschung

 

Teaching Philosophy Nr. 3/2024

  • Volume 47 Issue 3

 

Mattice, Sarah A.

Introduction: Methodological Reflections and Practical Advice for Teaching Comparative Philosophies

Carelli, Paul

Comparative Considerations: Reflections on Methodologies for Creating a Course in Comparative Philosophy

Mills, Ethan

Skepticism, Religion, and Human Experience: Teaching and Learning with Vasubandhu and Descartes

Mattice, Sarah A.

Introducing (Zen) Buddhist Philosophy with Abbess Mugai Nyodai

Creller, Aaron B.

Cross-Cultural Logic and the Limits of Comparative Pedagogy: A Case Study Considering (Why Not to Include) Jain Logic as Part of an Introduction to Logic Course

Geisz, Steven

Teaching Texts as Teaching Taiji: Indian and Asian Philosophy on the Model of a Taijiquan Group Class

Kalmanson, Leah

Diversifying the Dialogue: Meta-Philosophical Reflections on Teaching Our Core Methodology

Kirloskar-Steinbach, Monika

Teaching World Philosophies: An Essay