logo 2
logo 2
                              \n                                                                                                                                                 
A&W 
Aufgaben und Wege des Philosophieunterrichts (Neue Folge)
ATPP 
Analytic Teaching and Philosophical Praxis
B&E 
Bildung und Erziehung
Dialektik 
Dialektik. Enzyklopädische Zeitschr. f. Phil. u. Wissensch.
DZPh 
Deutsche Zeitschrift für Philosophie
E&U 
Ethik & Unterricht
eek 
edition ethik kontrovers (E&U Sonderheft)
InfPhil 
Information Philosophie
JDPhE 
Jahrbuch für Didaktik der Philosophie und Ethik
Journal 
Journal of Didactics of Philosophy
JRP 
Journal für Religionsphilosophie
MFvPhil 
Mitteilungen des Fachverbandes Philosophie
Pädag 
Pädagogik
PEGS 
Philosophie und Ethik in der Grundschule
PhU 
Philosophie. Beiträge zur Unterrichtspraxis
PR 
Pädagogische Rundschau
Praxis 
Praxis Philosophie & Ethik
PUNRW 
Der Philosophieunterricht in Nordrhein-Westfalen
RPhM 
Rostocker Philosophische Manuskripte (Neue Folge)
TP 
Teaching Philosophy
VfwP 
Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik
ZDP 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie
ZDPE 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik
ZfPäd 
Zeitschrift für Pädagogik
ZphF 
Zeitschrift für philosophische Forschung

 

Analytic Teaching and Philosophical Praxis Nr. 2/2024

  • Volume 44 No. 2

 

Cam, Philip

Cultivating Open-mindedness through the Community of Inquiry

Yarmel, Aaron J.

Social Roles and Meaningful Lives

Gardner, Susan T.
Newby, Alex
Wall, Taya
Chen, Jason
Belcourt-Lowe, Ethan

Is Liberal Tolerance under Threat?

García Moriyón, Félix
Lardner, Tom

The Philosophical and Theoretical Background of an Educator Working with P4C: How Much Philosophy?

van Calcar, Menno

Why and How Diagrams Help in Teaching Syllogistic Skills: An Embodied Account

Simiyu, Alfred
Omuterema, Stanley
Injendi, Juma
Mukonvi, Philip

Establish Dewey’s Concept of Democracy in TVET in Kenya Towards Realizing Sustainable Development. A Pragmatic Approach

der Rosario del Collado, María

Notes from the Field: Activating the Community of Dialogue in a 6th Grade Primary School Class in Mexico City: A Workshop to Strengthen the Thought of Care and Awareness of Peace

Bar, Nava

The Role of Students' Identity in a Community of Philosophical Inquiry, on Arie Kizel's book "Enabling Students' Voices and Identities: Philosophical Inquiry in a Time of Discord"